Kvalitné krmivo poznáte podľa surovín, nie podľa obalu

(KR 3/2011)

Pri pohľade na súčasnú ponuku suchých krmív je bohužiaľ celkom jasno vidieť, že sú vytvárané hlavne aby lahodili oku a sluchu ľudí, ktorí ich kupujú, namiesto toho, aby boli prospešné tým, ktorí ich budú popravde konzumovať – teda psom a mačkám. Môžeme tak vidieť na pultoch obchodov vrecia s krásnymi obrázkami roztomilých psíkov a mačičiek a veľkými nápismi, že práve toto je to pravé pre bruško nášho domáceho miláčika. Prípadne môžeme v poslednej dobe registrovať designy vriec krmív so špeciálne určenou rasou psa alebo mačky a tvrdením, že práve to je to pravé pre tohto psíka alebo mačičku, ktorého máme doma.

Bohužiaľ musím priznať, že platí to, čo je dokázané nespočetnými výskumami – ľudia nakupujú hlavne očami. Zvierací spoločník nedokáže oceniť krásu obalu, ale len kvalitu jeho obsahu. Keby psi a mačky vedeli rozprávať, povedali by nám, čo je pre nich najlepšie. Takto sme odkázaní na súčasné vedecké poznatky a výskumy, ktoré celkom jasne dokazujú, že mačky a psi sú vyvinutí na konzumáciu potravy bohatej na živočíšne proteíny a tuky s nulovými nárokmi na sacharidy z obilnín ako je pšenica, kukurica alebo ryža.

Pri bližšom pohľade na tie krásne obaly sa však bohužiaľ dozvieme veľmi málo, alebo dokonca vôbec nič o tom, z čoho je vyrobený ich obsah. Keď už sa nám podarí nájsť nejaký zoznam surovín, tak na nás z prvého, alebo druhého miesta (čo znamená, že je ich najvyšší podiel) zažiari práve kukurica, ryža, pšenica a iné. V lepšom prípade sa dozvieme obsah proteínov, avšak výrobcovia už taktne neuvádzajú zdroj týchto proteínov (jediný správny je živočíšny) a ani obsah škodlivých a nevhodných sacharidov (zvyčajne je vyšší než 50%!). Pri podrobnejšom skúmaní zistíme, že je všetko v podstate to isté, len v množstve rôznych obalov. Ako má teda zákazník veriť niekomu, kto mu zamlča, alebo skresľuje údaje, ktoré má nárok vedieť?

Jedna z ciest k celkom kvalitnému krmivu je cesta dôvery. Spotrebiteľ musí dôverovať výrobcovi a výrobca tým pádom musí dôverovať svojmu dodávateľovi surovín. Výrobca krmív značky Orijen a Acana, firma Champion Petfoods Ltd., z mestečka Morinville v provincii Alberta v Kanade ide práve touto cestou dôvery medzi spotrebiteľom, výrobcom a dodávateľom surovín.

Čerstvé, nikdy mrazené mäso je dodávané len miestnymi západokanadskými producentmi. Do výrobného podniku je dovážané čerstvé každý deň vlastnými chladiacimi kamiónmi a Champion Petfoods sa sám aktívne podieľa na ich kontrole priamo v miestach ich chovu a lovu. Veľmi dôležitým faktorom je, že všetky tieto suroviny sú certifikované kanadskou vládou ako „Vhodné pre ľudskú spotrebu“!

Champion Petfoods Ltd. je malou a veľmi otvorenou spoločnosťou, ktorá pred svojimi zákazníkmi nemusí nič tajiť a zahmlievať, sama usporadúva priamo vo svojom výrobnom podniku semináre a je si vedomá toho, že každý má právo vidieť, ako sa krmiva Orijen a Acana vyrábajú.

V neposlednom rade uvádza na baleniach svojich výrobkov zaručené analýzy a kompletný zoznam surovín, z ktorých sú vyrobené. V dnešnej dobe mediálnych kampaní, vizuálnych masáží a ďalších reklamných trikov sme si vedomí, že práve v dôvere zákazníkov je tá najväčšia sila, a jedine otvorenosťou môžeme dokázať, že naše krmiva sú popravde Biologicky Vhodné a pri ich výrobe máme na mysli len zdravie a spokojnosť ich ozajstných spotrebiteľov – psov a mačiek.

za Weber – Mlýn Ing. Martin Richter, brand manager

zdroj: Champion Petfoods Ltd.

Publikované z tlačenej verzie magazínu Kynologická revue č. 3/2011